środa, 28 stycznia 2015

Jak mieć w kuchni najpiękniejsze pojemniki na przyprawy?


Na przyprawy, kawę, herbatę, mąkę, płatki owsiane... cokolwiek. Sposób jest prosty: zrobić je samemu! Są tak banalnie proste i tanie, że można by obstawić nimi całą kuchnię. Marzą mi się takie słoiki dosłownie na wszystko, tyle że w odpowiednich rozmiarach.
 Ładnych pojemników na sól i cukier szukałam już od jakiegoś czasu. Miałam tylko 2 warunki: chciałam, aby było widać zawartość i żeby nie kosztowały majątku. No i żeby były piękne. Teraz mam takie i to dosłownie za grosze.


Czego będziesz potrzebować?



  • Słoika - według moich obliczeń 1 kg cukru mieści się w litrowych słoikach, więc najlepiej właśnie takie wybrać. 
  • Farby tablicowej lub w sprayu w kolorze czarnym - ja użyłam tej drugiej, ale jeśli użyjesz farby tablicowej, napisy na słoikach będzie można w każdej chwili zmienić.
  • Białej farbki akrylowej.
  • Taśmy malarskiej
Zaczynamy.

Na początku słoik trzeba dokładnie umyć i odtłuścić, inaczej farba zmniejszy się trwałość farby. Ja użyłam płynu do naczyń.

Teraz wycięłam z papieru kształty etykietek na moje słoiki - u mnie były ty prostokąty z wyciętymi rogami, ale sprawdzą się też na przykład koła.

Szablon musisz dokładnie obkleić taśmą malarską wkoło. Dobrze jest ją na początku przetestować - ja miałam dwie różne i jedna kompletnie przesiąkła farbą.



Teraz zabierzmy się za malowanie pokrywek - cieniutkim pędzelkiem i białą farbą obramowałam całą pokrywkę, a na środku wykropkowałam serduszko.



Na słoiku czarną farbą malujemy etykietkę. Jeżeli używamy farby w sprayu, potrzebne będzie kilka cienkich warstw. Po wyschnięciu dodajemy białe napisy.



Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz