środa, 4 czerwca 2014

DIY: tort z melona



Coś, co dzisiaj wam zaprezentuję, trudno tak naprawdę nazwać przepisem. Bardziej podchodzi to chyba pod kreatywne wykorzystanie owocu, może jakąś sztukę? Nieważne. Tort z arbuza pewnie większość z Was już gdzieś w internetach widziała. Mi taka wersja  nie za bardzo odpowiada - arbuz jest wielki, zbyt soczysty i nie umiem sobie wyobrazić jego smaku w połączeniu z jakimkolwiek kremem. Inaczej sprawa wygląda z melonem. Jest nieduży i doskonale komponuje się na przykład z czekoladą. Taki deser jest bardzo dietetyczny, efektowny i na pewno zaskakujący. Przygotowany na dzień matki był doskonałą niespodzianką. Zobaczcie sami :)

Tort z melona - składniki
- 1 nieduży melon (nie może być za bardzo dojrzały)
- dowolne inne owoce
- krem, bita śmietana - coś co lubicie najbardziej
- opcjonalnie płatki migdałów

Przygotowanie

Zaczynamy od ścięcia czubków melona w taki sposób, aby mógł pionowo stać


Następnie obcinamy skórkę, a pestki ze środka wydrążamy za pomocą łyżki. Melona układamy na naczyniu, na którym chcemy go serwować. Później ciężko będzie go przenieść.


Pozostałe owoce kroimy na nieduże kawałki. Część mieszamy z przygotowanym kremem (nie powiem wam, jaki dokładnie ma być, bo to zależy od waszych preferencji. Dla mnie idealnym połączeniem była czekolada, więc przygotowałam krem o tym właśnie smaku). Przygotowaną mieszanką wypełniamy środek melona


Boki melona osuszamy papierowym ręcznikiem. Resztę kremu rozsmarowujemy po bokach i na górze, dekorujemy pozostałymi owocami. Płatki migdałowe prażymy na suchej patelni i obsypujemy nimi dół naszego tortu.
 Gotowe :)




4 komentarze:

  1. Hej :) Zobaczyłam Twój komentarz na blogu Pauli i postanowiłam do Ciebie zajrzeć. Według mnie ogólnie Twój szablon jest dobry (o niebo lepszy niż większość tych, które mają początkujące blogi), ale według mnie trochę gryzą się tu kolory. Tę miętową zieleń z tła zmieniłabym na coś jaśniejszego, tak samo jak ten róż na samym dole, który jest według mnie zbyt ostry, niepotrzebnie zwraca uwagę na miejsce, gdzie właściwie nic nie ma.

    Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za radę, na ten róż prawdę mówiąc nawet nie zwróciłam uwagi :o Już to zmieniam :)

      Usuń
  2. Myślałam, że to będzie zwykły tort, a tu zaskoczenie. :D Pewnie i tak pyszny. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszny i idealny na letnie dni- bardzo orzeźwiający :)

      Usuń