sobota, 12 kwietnia 2014

Pisanka na 5 sposobów

Święta zbliżają się wielkimi krokami, ja osobiście nie mogę się doczekać końca tego tygodnia. Po świętach moje urodziny, potem długi weekend.. a potem już coraz bliżej do wakacji. Mimo, że wiem, że moje święta będą bardzo pracowite - będę miała w domu sporo gości i sporo rzeczy na głowie - to na pewno odpocznę od szkoły.
Co roku mam w planach ambitne przystrojenie pisanek zwykłe kończy się hmm.. mało ambitnie. Ale tym razem będzie inaczej! Żeby siebie - i Was - zmotywować, stworzyłam kilka instrukcji na ciekawe wzorki. Nie mam zdjęć, bo kto maluje jajka przed Wielkanocą, więc posiłkowałam się stworzonymi na szybko rysunkami. Wiadomo, że w świętach nie chodzi o jedzenie, ale proszę Was - kto nie lubi malować jajek? :)

I. Szlaczki
Potrzebujemy:
- rozpuszczonego wg instrukcji barwnika
- kredki świecowej lub świeczki (proponuję jednak kredkę, będzie lepiej widać co namalowaliśmy)

Na skorupce naszego jajka malujemy dowolne szlaczki, wzorki, kółka, obrazki, napisy... co tylko chcemy. Następnie wrzucamy nasze dzieło do barwnika. To, co zostało pokryte woskiem, nie zabarwi się.


II. Ombre
Potrzebujemy:
- rozpuszczonego barwnika
- osobnego naczynia z gorącą wodą

Jajko wkładamy do takiej ilości barwnika, aby jedynie jego dolna część była zanurzona. Zabezpieczamy je od góry kawałkiem taśmy klejącej, lub po prostu trzymamy aby się nie przewróciło. Po kilku minutach, kiedy już ładnie złapie kolor, dolewamy gorącą wodę do połowy jajka i zostawiamy na kolejne kilka minut. Tą czynność powtarzamy do zafarbowania całego jajka. Im mniejsze porcje będziemy wlewać, tym płynniejsze będzie przejście między kolorami.


III. Kropki, kwiatki, króliczki
Potrzebujemy:
- rozpuszczonego barwnika
- odciętej ,,stopy" z cienkich rajstop lub skarpetki
- kształtów wyciętych z taśmy klejącej (ja swoje wycięłam przy pomocy ozdobnego dziurkacza)

Wycięte elementy naklejamy na jajko, następnie pakujemy je w skarpetkę i mocno zawiązujemy ą na końcu, aby nic się nie poodklejało. Następnie farbujemy. Po wyjęciu z barwnika odklejamy wzorki.


IV. Z liściem
Potrzebujemy:
- rozpuszczonych barwników
- dowolnych roślinek
- skarpetki, jak wyżej (nie ma jej na rysunku, bo przez pomyłkę położyłam ją przy kolejnej pisance, gdzie nie jest potrzebna)

W wybranym miejscu układamy listek (nie trzeba go podklejać, bo jest tylko jeden i damy radę go przytrzymać przy nakładaniu skarpetki). Wkładamy jajko w skarpetkę i mocno zawiązujemy, następnie barwimy.

V. Paski
Potrzebujemy:
- rozpuszczonego barwnika
- kilku gumek recepturek (mogą być różnej grubości)

Ostatni sposób jest chyba najprostszy. Obwiązujemy jajko gumkami tak, aby ciasno przylegały i wrzucamy do barwnika.


Po świętach dam znać, jak wyszły mi pisanki i czy zrealizowałam wszystkie sposoby :)
Znacie jakieś inne metody na malowanie jajek?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz